Vaizdo klipo kadras

Naująja muzikos karaliene tituluojama atlikėja Ariana Grande nėra įprasta Pop žanro žvaigždė. Šį kartą daininkė klausytojus netikėtai nustebino nauja muzikine dovana iš dar neišleisto albumo „Sweetener“ (liet. „Saldiklis“). Grande gerbėjai nuo šiol gali ne tik pasiklausyti intriguojančios „God is a Woman“ (liet. „Dievas yra moteris“) dainos, bet ir grožėtis šios neįprastu klipu. Pastarasis, kupinas įvairių detalių ir sunkiai suprantamų simbolių, kviečia žiūrovus pasinerti į unikalių vaizdų visumą, pateiktą iš moteriškosios perspektyvos.

„Dievas yra moteris“, kritikų teigimu, manoma, yra geriausia daina visame albume, nors šio, kol kas dar tik nuotrupos, sklando iterneto platybėse. Tokiai, stiprią žinutę siunčiančiai dainai, Grande komandos atstovai pasirūpino kokybiška vaizdo ir garso kompibinacija. Praėjus vos 12 valandų po dainos pristatymo, ištikimiausi dainininkės fanai jau galėjo išvysti ir ilgai lauktą dainos muzikinį klipą populiariojoje „Youtube“ platformoje. Pgarindinė „Dievas yra moteris“ meninės raiškos priemonė – tai akcentuojami tapybos elementai. Vaizdo klipe įkomponuotų piešimo ir tapybos detalių žaismą įgyvendino menininkė Alexa Meade. Moteris, viename iš interviu, atskleidžia savo meno techniką ir pakviečia pažvelgti į kūrybinio proceso užkulisius.

alexa-meade-body-painting-ariana-grande-1

Vos 31-erių metų, amerikiečių kilmės meninkė, Alexa Meade, yra geriausiai auditorijai pažįstama dėl savo unikalios išvaizdos portretų, kuriuos moteris piešia tiesiai ant žmogaus kūno arba nejudrių objektų. Tokiu būdu, moters tapomi elementai vizualiai sumažina savo gylį ir sukuria dvimačių modelių iliuziją, kurie, fotografuojami, atrodo dvimačiai. Tokią produkciją autorė apibūdina kaip „Nuotrauka piešinio, nutapyto ant žmogaus, kurio tikrasis pavidalas iš tikrųjų kažkur giliai slepiasi“. Ne paslaptis, toks būdas primena klasikinę koncepciją arba Trope l‘oeil – vizualinio meno technikos būdą – kuomet dvimatės reprezentacinės tapybos menas atrodo kaip reali trimatė erdvė, o realybė, atvirkščiai, labiau primena paveikslą.

alexa-meade-body-painting-ariana-grande-2

Unikali Meade ekspresijos technika visiškai panaikina ribą tarp dviejų ir trijų dimensijų. Kaupiant ilgametę patirtį, vizualinio meno ekspertė ištobulino jausmingos iliuzijos tipą, kuris, iš pradžių, gali netgi švelniai suerzinti stebėtojo akį dėl savo neįprasto paslapties šydo. Jei pažvelgsite į Meade kūrybą per paprastą fotografiją, jums gali susidaryti įspūdis, jog stebite įprastą paveikslą. Tačiau meninkė asmeniškai kviečia pasinerti į tikrąją kūrybos kelionę, kurios dalimi galima tapti tik išvydus Meade darbus realiame gyvenime. Dinamiški atspalviai ir energingi šepetėlio smūgiai, judantys tridimenciniame kosmose – visa tai ir naujojo Grande hito vaizdo klipe.

alexa-meade-body-painting-ariana-grande-7

Pro akimis lengvai nepraslystanti Meade kūryba jau spėjo susilaukti pasaulinio pripažinimo ir Grande naujasis vaizdo klipas „Dievas yra moteris“ puikiai iliustruoja šį faktą. Meade tapyba ant kūno yra pagrindinis akcentas naujajme video kūrinyje, kupiname vizualinių triukų. Meninkė, skambant dinamiškoms Grande natoms, vaizdo ir garso sąmyšiui prideda ir savą prieskonį: mes išvystame daininkę, mirkstančią pastelinės, pieno baltumo akvarelės, jūroje, kurios bangos juda kartu su grakščiais unikalaus balso savininkės rankų mostais.

alexa-meade-body-painting-ariana-grande-4

Vaizdo įrašą inspiravo ankstesnė meninkės Meade idėja, kilusi dar 2012 m., kuomet į pagalbą moteris pasikvietė amerikiečių aktorę ir vizualinių performansų artistę Sheila Vand. Kartu moterys atskleidė savo meno gyslelę bendrame projekte „Milk“ (liet. „Pienas“), kurį sudarė Meade savitą stilių apibūdinanti dvimatės ir trimatės erdvės sąjunga. „Pieno“ serijoje Vand, kaip ir Grande, taip pat buvo pasidabinusi ant kūno ryškiais potepiais numargintais Meade piešiniais. Žiūrovas pastarąją išvydo lengvai plūduriuojančią pieno putų vonioje, kurios bendro vaizdo rezultatas privertė nerti į psichodelinio filmo herojaus kailį.

alexa-meade-body-painting-ariana-grande-5

Muzikiniame Grande klipe „Dievas yra moteris“ daininkės estetinis įvaizdis buvo sukurtas Meade ir Grande kūrybininkų komandos dėka. Būtent jiems kilo idėja specialiai kreiptis į tapybos ant kūno ekspertę Meade, kuri įgyvendino Grande komandos pirminę idėją „daryti kažką su skysčiu“. Bendradarbiavimo metu, komanda sėmė inspiraciją iš amerikiečių meninkės Georgia O’Keeffe tapytų paveikslų. Būtent juose itin dažnai aptinkamas besiskleidžiančių gėlių motyvas, matomas ir „Dievas yra moteris“ vaizdo klipe. Baseinas, kuriame klipo metu maudosi Grande, Meade teigimu, iš tiesų nebuvo toks didelis, kaip atrodo žiūrovui. „Aš dirbau ant labai didelio skysčio paviršiaus, tačiau post-produkcija taip pat atliko didelį vaidmenį“, – atskleisdama, kad vien tik natūralios tapybos elementų klipo filmavimui nepakako, pasakoja Meade.

Ambicingasis Grande projektas pareikalavo specialiai daininkei pritaikytų, vandeniui atsparių dažų, kuriuos Meade naudojo piešiniams ant kūno. Kitus, skysčio paviršiaus spalvinimo dažus, meninkė kruopščiai testavo ilgą laiką, mat reikėjo atrasti tokius, kurie nenusėtų dainininkės kūno nepatraukliomis dėmėmis ir tik elegantiškai plūduriuotų baseino paviršiuje. Komanda, nenorėdama išprovokuoti dažų alerginės reakcijos, kreipėsi į mokslinį tyrimų centrą, kuris įteikė Meade asmeniškai Grande pritaikytą dažų mišinį. Muzikinio klipo filmavimą Meade apibūdina kaip „kažką realų, apimantį žmones, jų kvėpavimą“. Jo neįtikėtina sėkmė paskatino žmones interneto platybėse dalintis ir savo pieštomis „Dievas yra moteris“ motyvo versijomis.

Taip pat skaitykite: