Ai Weiwei – šiuolaikinio meno kūrėjas ir aktyvistas iš Kinijos, gimęs 1957, Pekine. Ai prisijungė prie Šveicarijos architektų, kaip meno konsultantas Pekino Nacionalinio Stadiono statybose. Stadionas buvo statomas 2008 metų Olimpinėms žaidynėms. Kaip politinis aktyvistas, Ai stipriai ir atvirai kritikavo Kinijos Vyriausybės požiūrį į demokratiją ir žmogaus teises. Kovojo ir atskleidė daug korupcinių organizacijų planų. 2011 metais PekinoTarptautiniame oro uoste jis buvo sulaikytas 81 dienai be jokių oficialių kaltinimų, tačiau buvo skelbiama, kad suimtas jis už ekonominius nusikaltimus.
Šiandien šis, tiesos nebijantis žmogus, vėl kalba jau ne apie Kinijos, bet ir apie pasaulio problemą – pabėgelius. Ir ne apie tai kaip su jais kovoti. Jis siekia įskiepyti žmonėms suvokimą, kas vyksta pabėgelių gyvenimuose ir kodėl jie priversti ieškoti pagalbos.
Ai Weiwei Lesbo saloje atidaro studiją, kuria jis siekia pabrėžti migrantų padėtį savo meno darbais.
Lesbo sala, trečioji pagal dydi Graikijos sala ir pasak menininko tai buvo pagrindinis taškas pabėgeliams iš Sirijos, Irako ir kitų konfliktinių šalių patekti į Europą. Čia prasidėjo jų viltis saugiai ir laimingai gyventi.
„Daugybė žmonių prarado savo gyvenimus bangose… tam reikia sukurti memorialą. Kaip menininkas noriu į tai labiau įsitraukti, noriu kurti darbus, kurie turėtų ryšį su šia krize bei kurti tam tikrą suvokimą žmonėms, kurie gali padėti“ – sako pats aktyvistas.
Aktyvistas taip pat yra pasisakęs, kad jaučia pagarbą Vokietijai, kur gyvena jo sūnus, nes ši šalis sugebėjo priimti pabėgelius ir juos integruoti visuomenėje.
Pats menininkas nuolatos saloje būti negali, tačiau tikisi per metus čia apsilankyti ne kartą, o jo studijoje dirbs šeši ar daugiau Ai Weiwei studentai.
Pabėgelių situacija pasaulyje vis blogėja. Daugiau nei milijonas migrantų ir pabėgelių nelegaliai pasiekė Europą 2015 metais. Pasak Tarptautinės Migracijos Organizacijos tai 4 kartus didesnis skaičius nei 2014 – aisiais.
Tačiau Ai Weiwei siekia gerinti padėtį ne kovodamas, o padėdamas šiems žmonėms.