Lietuvių pardavimai Suomijos rinkai po truputį auga. Tačiau su Estija vis dar konkuruojame, stebėdami glaudžius estų ir suomių verslo santykius. „Suomiai ypač vertina kokybę, kurią tikrai gali pasiūlyti Lietuvos gamintojai, nukonkuruodami suomių kaimynus estus“, – teigia oficialus Helsinkio parodų organizatoriaus „Messukeskus“ atstovas Lietuvoje UAB „Autarė“ ir pabrėžia, kad vienas iš perspektyviausių variantų rasti eksporto galimybių į Suomiją – dalyvauti suomių rengiamose verslo parodose.
Suomijos rinka visada buvo patraukli Lietuvos įmonėms gamintojoms. Tai pastebi verslo kelionių organizatorius UAB „Autarė“, jau daugelį metų organizuojantis lietuvių verslininkų išvykas į parodas įvairiose pasaulio šalyse, taip pat ir Suomijoje. Ieškodami galimybių praplėsti eksporto kryptis, Lietuvos verslininkai ne tik lanko verslo parodas užsienyje, bet ir aktyviai jose dalyvauja bei pristato savo produktus. Ypač didelė verslo parodų įvairovė atsiveria Suomijoje kitais metais.
Turėtų suklusti įvairių verslo ir pramonės šakų atstovai
Šių metų spalio mėnesį Helsinkyje turėjusią vykti ir kas antrus metus organizuojamą statybos pamonės parodą „FinnBuild“ buvo nuspręsta perkelti į 2021 metų pavasarį. Todėl kitų metų balandžio 13 – 15 dienomis minėtas verslo kelionių organizatorius kviečia dalyvauti šioje tarptautinėje specializuotoje statybos pramonės parodoje, kuri kasmet pritraukia apie 600 dalyvių: daugiausia iš Skandinavijos bei Baltijos šalių.
Taip pat 2021 metais balandžio 27 – 29 dienomis Helsinkyje vyks stipri miškininkystės, medžio apdirbimo paroda „PulPaper“, o lapkričio 9 – 11 dienomis besidominčius pramoniniais įrenginiais bei inovacijomis kviečia paroda „Teknologia“. Maisto bei pakuotės parodos „Gastro. PacTec“ savo srities profesionalų lauks 2022 metų kovo 13 – 18 dienomis.
Be to, kiekvieną žiemą vystanti turizmo paroda „Matka“, dėl siaučiančios pandemijos ateinančiais metais bei ypatingai sudėtingos situacijos turizmo sektoriuje, numatyta kitais metais gegužės 20 – 23 dienomis. Tai puiki proga Lietuvos turizmo verslo atstovams rasti kontaktų ir klientų iš Suomijos bei kitų šalių. Tiesa, organizatoriai perspėja, kad dėl pandemijos parodų datos gali keistis.
Verslo parodose atsiveria eksporto galimybės ir perspektyvos
Svarstantiems, kokią naudą gali turėti verslo parodos, specialistai atskleidžia, kad tai puiki galimybė užmegzti ryšius ir kontaktus su potencialiais partneriais, atrasti naujų klientų ir eksporto krypčių. UAB „Autarė“ specialistai, organizuojantys Lietuvos įmonių dalyvavimą parodose ir padedantys sutvarkyti visus reikalus – nuo registracijos iki atstovavimo parodoje, matė ne vieną sėkmės istoriją, kai parodose įmonės rado didžiąją dalį partnerių ir klientų.
Specialistai pastebi, kad yra ir kitų dalyvavimo verslo parodose privalumų: naujos žinios, kurios vėliau sėkmingai pritaikomos versle, įmonės ar prekės ženklo žinomumo didinimas, galimybė įmonei būti pastebėtai ir įvertintai, dalyvaujant parodų metu rengiamuose konkursuose ar nominacijose. Tiesa, įmonės gali užmegzti vertingus kontaktus ir ryšius ne tik pačios dalyvaudamos, bet ir lankydamos parodas. Minėtas verslo kelionių organizatorius tuo pilnai pasirūpina: nuo bilietų iki vizitų į vietos verslo įmones.
Suomiai įvertintų lietuvių verslininkų gebėjimą įtikti klientams
Verslo parodos Suomijoje yra protingas sprendimas Lietuvos gamintojams. Lietuviai į šią šalį jau eksportuoja. Populiariausios lietuviškos kilmės prekių ir paslaugų eksporto į Suomiją sritys yra žemės ūkio produkcija ir maisto pramonė, spauda ir leidyba, baldų pramonė, tekstilės ir drabužių pramonė, metalų pramonė, plastikai, statybinės medžiagos.
Estai vertina suomius, kaip gana turtingus kaimynus. Tačiau mūsų šalies verslininkams ne tik tuo gali būti patraukli Suomijos rinka ir bendradarbiavimas su suomiais. Nors sklando daug mitų apie jų lėtumą, tačiau būtent dėl suomių apdairumo ir gebėjimo planuoti partnerystė su šios šalies verslininkais paprastai yra itin sklandi.
„Kokybę vertinantys suomiai tikrai liks patenkinti lietuvių gamintojų ir paslaugų teikėjų atsakingumu bei gebėjimu patenkinti visus klientų poreikius“, – tikina UAB „Autarė“ atstovai, drąsindami Lietuvos verslininkus ieškoti galimybių Suomijoje.
Užsakymo Nr. KMC200166