© Vilmanto Ramono nuotr. / vilniauszinios.lt

Nors Lietuva yra maža šalis, tačiau joje neabejotinai daug ambicingų žmonių, kurie kuria nepaprastus produktus. Štai sąrašas startuolių, į kuriuos yra puiki galimybė investuoti, bent jau taip skelbia portalas Forbes.com.

„SearchNode“

Kaunietis Antanas Bakšys einantis 20-uosius savo gyvenimo metus, jau 4 metus turi įkūręs, su keliais bendraminčiais, nuosavą informacinių technologijų bendrovę „SeachNode“, jis šiai įmonei vadovavo dar besimokydamas mokykloje. „Mokydamasis mokykloje tapau pardavėju, tačiau tai nebuvo sritis, kuria norėčiau užsiimti visą likusį gyvenimą. Visada mąsčiau apie technologijas, globalias „startup’ų“ galimybes“, – pasakojo kaunietis. Nardant elektroninės prekybos vandenyse jis netrukus atkreipė dėmesį į nedidelę, tačiau pakankamai reikšmingą problemą: prekių paieška parduotuvėse gana komplikuota. Būtina įvesti tikslius raktinius žodžius, kitaip paieškos sistema praneša, kad tokios prekės tiesiog nėra. Analizuojant poreikius kilo idėja sukurti tokią paieškos sistemą, kuri padėtų pirkėjams išsirinkti prekę, net ir įvedus nevisai tikslų pavadinimą į paieškos laukelį, sulaukti pageidaujamo rezultato. Kartu su bendraminčiais analizuodamas situaciją kaunietis pastebėjo, kad JAV bei Vakarų Europoje yra kelios šiuos produktus, vidinės paieškos sistemas elektroninio verslo sistemoms siūlančios bendrovės, o Rytų Europoje tokios paslaugos niekas nesiūlo. Dabar kai jau praėjo 4 metai, nuo kompanijos įkūrimo pradžios, jos idėja buvo pagerinta 100 proc., ir dabar jau skaičiuojamos 6-ženklės metinės pajamos. Šiuo metu „SearchNode“ turi daugiau nei 100 klientų iš 13 šalių, apima Secretescapes.com ir GetGeared.co.uk.

„Inside Warehouse”

Tadas Deksnys kartu su verslo partneriu Justinu Taruška įkūrė  elektroninių pardavimų platformą – elektronines lentynas „Inside Warehouse“. Šis pirkimo / pardavimo būdas, leidžia prekes parduoti be tarpininkų – iš tiekėjo tiesiai pirkėjui į rankas. Pasak kūrėjų, „Inside Warehouse“  technologinė platforma unikali, nes turinio publikuotojo tinklalapyje, pavyzdžiui, naujienų portale, bendruomenės forume ar socialiniame tinkle, suveda prekių tiekėją su pirkėju. Tokiu būdu, ne pirkėjas turi eiti ieškoti prekės, o pati prekė atsiranda ten, kur yra pirkėjas. „Inside Warehouse“ veikia tiek Vilniuje, tiek Kaune. Kaune įsikūręs biuras, o Vilniuje, dažniausiai vyksta verslo susitikimai su klientais. Ši idėja teikia nemažai pelno, šiuo metu jie bendradarbiauja su 500 kompanijų, tokiomis kaip “Petsmart”, su aukščiausios klasės prekių ženklais “Royal Canin”, “Bayer” ir “Hill‘s” visame pasaulyje. Kiekvienas „Inside Warehouse“ darbuotojas privalo žinoti svarbiausias vertybes: balansas, dėmesio koncentracija, vertė. Šio startuolio komandos politika – nėra ribų tarp darbo ir gyvenimo. Čia nėra nustatytų darbo valandų, todėl vadovas palankiai žiūri į darbuotojus, tačiau reikalauja atsakingumo ir darbo rezultatų.

„inPeak“

Įmonė „inPeak“ įsikūrusi Vilniuje. „inPeak“ – sveikatos ir sportinių rezultatų stebėjimo bei analizės programa atletams. Tai programinės įrangos platforma, skirta sportininkams, kad aprūpintų reikiama produkcija gydytojus, trenerius ir sportininkus, kad “išgirstų” tai, ką sako kūnas. Domėdamiesi šia pateikiama informacija treneriai ir gydytojai, atsižvelgiant gali sureguliuoti mokomąjį intensyvumą, dietą, priedus, poilsį, ir taip toliau, kad garantuotų, jog sportininkas neišdegintų per daug reikalingų organizmui medžiagų ar nesusižalotų. Kaip teigia vienas iš įmonės įkūrėjų Mindaugas Kriščiūnas: “Mūsų vizija, kad mūsų produktai, dirbtų su geriausiais sportininkais pasaulyje ir kartu su jų grįžtamuoju ryšiu būti naudingiausiais visame pasaulyje.”. „inPeak“ jau turi partnerystę su keliomis lietuvių ir Amerikos nacionalinėmis sportinėmis komandomis.

„Copictures“

„Copictures“, yra pasaulinis fotografų tinklas, suvienijantis geriausius fotografus, žiniasklaidos agentūras ir renginių organizatorius vienoje platformoje. Tai taip pat leidžia renginių organizatoriams turėti vieną kanalą savo turiniui, fotografai legaliai gali talpinti savo fotografijas, taip sutaupydami laiko naršymui internete ir ieškojimui, viską galima rasti viename tinklalapyje. „Copictures“ yra pasiekiamas, kaip interneto paslauga ar gali būti sujungtas su kitomis interneto svetainėmis. Įkūrėjai planuoja užauginti verslą: “ateinančius mėnesius mes planuojame patekti į kitas Europos rinkas kaip Švedija, Jungtinė Karalystė ir Suomija.” –  įkūrėjas, Dovydas Navickas.

22© Vilmanto Ramono nuotr. / vilniauszinios.lt

„Travel Ticker“

Pernai įsteigta “Travel Ticker” siūlo didžiulį sąrašą pigiausių viešbučių mieste, patraukliausias atostogas ir verslo atostogas. Jų tikslas nėra tik, kad padėti žmonėms taupyti pinigus, bet taip pat ir siekia palaikyti keliautojus, finansuodami jų keliones. “Mes mėgstame dirbti prisotintose rinkose todėl, kad ten yra daug pinigų, kurie daromi iki tol, kol jūs turite unikalų, savitą ir efektyvų būdą pritraukti klientus.“- Eimantas Balčiūnas, „Travel Ticker“ generalinis direktorius. Šiais metais jie išleido 25 000 $ sumą tam, kad padėtų tokiems keliautojams, kurie nori ir siekia pamatyti ir sužinoti kažką naujo, pažinti pasaulį, būti ekstremalais, tačiau neturi pakankamai lėšų tam, tai „Travel Ticker“ tam sudarė puikias sąlygas, kad kiekvienas žmogus, tai galėtų sau leisti.

„SureTrip“

„SureTrip“  įkurtas interneto draudimo tarpininkas, kuris parūpins kelionės draudimą paprastais, greitais ir lanksčiais būdais, tam kad atitiktų šiuolaikinių žmonių norus. Šiuo metu, paslauga vystoma  IT žinovo Luko Junoko ir vienos iš aukščiausios pakopos teisinių paslaugų įmonės advokato Artūro Asakavičiaus. „„SureTrip“ teikia elektroninį, greitą ir patogų draudimą bei aprūpina kelionės draudimą pagal klientų reikalavimus. Taip pat suteikiama mažesnė draudimo kaina, gaunantiems mažas pajamas” – išdėsto Artūras Asakavičius. Ateityje „SureTrip“ turi planų pradėti dirbti ne tik internetinėje erdvėje, bet ir ofisuose, kuriuose žmonės galės ateiti pasikalbėti „akis į akį“, taip pat žadama sukurti mobilioje telefono programėlę, kuri palengvins skubantiems ir norintiems greito draudimo klientams, tokie planai artimiausiam rugsėjus, kol kas šios paslaigos neteikiamos.

„CGTrader“

„CGTrader“ – tai tarptautinė elektroninės komercijos platforma skirta 3D dizaineriams iš viso pasaulio prekiauti trimačiais modeliais. Įmonės tikslas kurti prekybos priemones 3D kompiuterinės grafikos srityje taikant e-komercijos ir WEB technologijų sprendimus. Čia 3D kūrėjai gali prekiauti savo sukurtais modeliais, domėtis kitų menininkų darbais. „3D spausdinimo būdu lydomas karštas plastikas ir taip tarsi „užauginamas“ kopijuojamas objektas. Tikimasi, kad greitai tokius naujus daiktus galės pasigaminti beveik kiekvienas, tad kalbame tiek apie vartojimo, tiek ir apie įvairių pramonės šakų revoliuciją. Tam – itin svarbūs ir reikalingi kokybiški bei prieinami 3D modeliai“, –pasakoja „CG Trader“ marketingo vadovė Dalia Lašaitė. Tačiau ilgą laiką kurti ir daug pastangų pareikalavę kūriniai buvo verti geresnio „gyvenimo“, tad antrą šansą jiems suteikė 15 metų 3D dizaineriu dirbęs Marius Kalyčius. Jam 2011 m. kilo idėja suburti dizainerius į vieną bendruomenę, kur jie galėtų savo jau sukurtus modelius pardavinėti potencialiems užsakovams, taip užsidirbdami iš jau atlikto darbo. Per kelerius metus svetainėje susikaupė nemažai įvairiausių modelių: nuo namų apyvokos ir interjero daiktų iki baldų ir aksesuarų. Matant kai kuriuos iš jų sunku patikėti, kad visa tai yra atspausdinta spausdintuvu lydant plastiką, o ne pagaminta mums labiau įprastais būdais: plaktukais, grąžtais ar pjūklais. Dabar po penkerių metų rinka auga su 500 000 modelių ir su 500 000 vartotojų.

 

Taip pat skaitykite: