© Wikimedia Commons archyvo nuotr.

Maždaug prieš mėnesį socialinių tinklų gigantas Facebook paskelbė apie savo planus nusipirkti virtualios realybės akinius kuriančią įmonę Oculus ir prieš keletą dienų sulaukė palankaus Jungtinių Amerikos valstijų vyriausybės sprendimo.

Kovo 25 dieną Facebook pranešė, jog už 2 milijardus dolerių planuoja pirkti vos porą metų veikiančią Oculus virtualios realybės kompaniją, gaminančią virtualios realybės žaidimų įrenginį Oculus Rift.

Pirkimo sutartyje nurodyta, jog Facebook įsipareigoja sumokėti 400 milijonų grynais, ir 1.6 milijardo Facebook akcijomis, taip pat primokėti 300 milijonų JAV dolerių, jeigu Oculus produktas atitiks iškeltus veikimo tikslus. Tai reiškia, jog iki galutinio sutarties įteisinimo, kuris planuojamas antrajame 2014-ųjų ketvirtyje, Oculus toliau nepriklausomai dirbs ir tobulins savo gaminį.

Nors Oculus pagarsėjo žaidimų srityje, Facebook planuoja jų technologiją panaudoti komunikacijai, medijoms ir kitoms pramogų rūšims. Facebook įkūrėjas Mark Zuckerberg teigia, jog ši Oculus technologija turi potencialo būti sekančia kompiuterių revoliucija, po perėjimo nuo stacionarių kompiuterių prie mobiliųjų įrenginių.

„Oculus gali tapti pačia socialiausia platforma,“ kalbėjo M. Zuckerberg. „Įsivaizduokite, jeigu dalintumėtės ne tik prisiminimais su draugais internete, tačiau ir visais potyriais ir nuotykiais gyvai.“

Savo įraše Facebook svetainėje, jos įkūrėjas paminėjo tokius pavyzdžius, kaip sporto rungtynių stebėjimą, grupinį mokymąsi arba konsultaciją su gydytoju akis į akį, kaip potencialius Oculus naudojimo būdus.

Tokie Facebook planai daugelį nustebino dėl to, jog Oculus – palyginus labai jauna kompanija, kuri dar nėra į rinką paleidusi nė vieno produkto. Tik 2012-aisiais Electronic Entertainment Expo pristatė savo Oculus Rift žaidimų įrenginį. Tais pačiais metais, jie pradėjo Kickstarter kampaniją, kurios metu norėjo surinkti 250 tūkstančių JAV dolerių produkto gamybai, tačiau viršijo šią sumą ko ne dešimt kartų. Nuo to laiko, susidomėjimas šia kompanija tik augo, žmonėms užsisakant prototipinį jų gaminį ir prisidedant prie jo tobulinimo – tai padarė net 75 tūkstančiai susižavėjusių vartotojų. Oculus Rift turėtojai su įrenginiu gali žaisti kompiuterinius žaidimus, apsilankyti Games of Thrones serialo pasaulyje, ar prekybos centre. Tačiau ir pats M. Zuckerber neatskleidė, kada šį įrenginį planuojama paleisti į rinką.

Oculus-2

© Wikimedia Commons archyvo nuotr.

Kaip teigia Facebook vyriausiasis finansų vadovas David Ebersman, pirkimo suma buvo paskaičiuota atsižvelgiant į galimybes žaidimų sferoje, Oculus ir toliau orientuosis būtent į ją. Kaip žinia, ši virtualios realybės sfera netruko išpopuliarėti, ir Microsoft jau pareiškė susidomėjimą šiomis technologijomis, o Sony net pristatė savo kurtą virtualios realybės įrangą.

Tokios tendencijos signalizuoja, jog visai greitai „dėvimos“ („wearable“) technologijos ruošiasi užvaldyti rinką. Google vis dar tobulina savo Glass inovaciją, be to neseniai paskelbė apie su Android operacine sistema veikiantį nešiojamąjį laikrodį. Samsung jau turi tokių laikrodžių liniją. Šiuo pirkiniu, Facebook tiki, jog ateityje žmonės norės vaikščioti apsirengę technologijomis.

Taip pat skaitykite: