Beyoncé ir Jay-Z / Muzikinio klipo kadras

Paryžiaus Luvro muziejus paskelbė, jog 2018 m. lankytojų skaičius pasiekė net 10,2 mln. žmonių, o tai yra 25% daugiau nei 2017 m. Šis rekordinis skaičius yra ne tik populiariausio Prancūzijos muziejaus laimėjimas, nugalėjęs jo paties 9,7 mln. svečių 2012 m. rekordą, tačiau, tai yra ir didžiausias metinis lankytojų skaičius kada nors paskelbtas bet kuriame muziejuje.

Šis precedento neturintis pasaulinio masto susidomėjimas meno institutu yra susijęs su daugeliu veiksnių, o tame tarpe ir tuo, jog paroda „Delacroix (1798–1863)“ pati tapo rekordų laužytoja. Taip pat įtakos turėjo ir turizmo pakilimas Paryžiuje, kaip baimės dėl teroristinių išpuolių sumažėjimo ženklas.

Tačiau, muziejaus lankomumo bangą galbūt labiausiai pakėlė vaizdo įrašas „Apeshit“, nufilmuotas tuščiame Luvre, kurį sukūrė JAV muzikos atlikėjų pora Beyoncé ir Jay-Z pažymėdami pirmąjį savo bendrą albumą.

Muzikinis klipas suteikė daug laiko muziejaus šedevrams, pvz: Théodore Géricault „Medūzos plaustas“ (1818–1919), Jacques-Louis David „Madame Récamier portretas“ (1800), ir žinoma, Leonardo da Vinci „Mona Liza“ (1503–06).

Muziejus apibūdino muzikinį vaizdo įrašą kaip „dovaną kai kuriems didžiausiems muziejauje eksponuojamiems kūriniams“. Neabejojama, jog video pasklidęs visuose socialiniuose tinkluose, ir paverstas į memes bei GIF vaizdus, padėjo sudominti jaunimą. Muziejaus atsakas į tai – sukurta ekskursija pagal vaizdo klipą.

Luvras

© Wikimedia Commons archyvo nuotr.

Muziejaus pranešime spaudai teigiama, kad daugiau kaip pusė Luvro lankytojų 2018 m. buvo jaunesni nei 30 metų, o beveik penktadalis jaunesni nei 18 metų.

Savo pareiškime, Luvro prezidentas-direktorius Jean-Luc Martinez džiaugėsi, jog Luvras yra toks populiarus. Taip pat pabrėžė, kad muziejaus tikslas nėra orientuotas į didesnio lankytojų skaičiaus pritraukimą, o į geresnių lankymosi sąlygų tobulinimą.

Taip pat skaitykite: