1990 m. išleistas serialas „Tvin Pyksas“ vis dar jaudina ir neramina žiūrovų protus. Davido Linčo ir Marko Frosto sukurta istorija tęsėsi 3 sezonus kaip serialas, kaip vienas pilnametražis filmas ir kaip kelios knygos. Tačiau, net nuosekliausi visų šių medžiagų tyrinėjimai neatsako į visus (vis dar neišspręstus) klausimus. Yra daugybė įvykių versijų ir kiekviena iš jų gali būti užuomina. 2017-aisiais serialo kūrėjai nusprendė šią televizijos klasiką grąžinti į ekranus bendradarbiaudami su „Showtime“. Šį sugrįžimą sudarė viso 18 serijų istorija, kurią režisavo originalaus serialo režisierius Davidas Lynchas, o rašant scenarijų jam talkino Markas Frostas, taip pat prisidėjęs prie pirmųjų sezonų kūrimo. Naujausių epizodų veiksmas vyksta praėjus ketvirčiui amžiaus po paskutinių įvykių mistiniame Tvin Pykso miestelyje, pilname gigantų, nykštukų, monstrų ir vaiduoklių.

„Tvin Pyksas“ kviečia sugrįžti — mintimis ir akimis, žiūrėti daug kartų ieškant naujų detalių ir atsakymų. Iš Tvin Pykso negrįžtama“, — teigia  sako medijų kritikas ir vilniečių klubo „Twin Peaks 2017“ sumanytojas Karolis Klimka. – „Šiais laikais, kai visose gyvenimo sferose įsigali greito vartojimo ir pasitenkinimo kultūra, o bendravimą valdo socialinių tinklų algoritmai, „Tvin Pyksas“ meta iššūkį nutukusioms smegenims ir siekia rekonfigūruoti mūsų tingų linijinį suvokimą“

Tamsus, lėtas, dezorientuojantis ir hipnotizuojantis „Tvin Pyksas“ nuosekliai priešinasi išsikerojusiai greito vartojimo ir bendravimo kultūrai, įskaitant vaizdų ir informacijos vartojimą.

Susipažinome su neįprasta sukta teorija, kuri sukėlė nemažą judesį internete ir privertė mus pažvelgti į Linčo ir Frosto vaizduotės vaisių visiškai kitu kampu.

„Tvin Pyksas“ yra kitoks, nei atrodo.

2019 m. „YouTube“ kanalas „Twin Perfect“ įkėlė 4 valandų ilgio vaizdo įrašą kuriame autorius kuria „Tvin Pykso“ koncepciją remiantis įvairiais interviu su serialo kūrėjais ir aktoriais. Pasak jo, viskas kas vyksta šiame mieste, tėra iliuzija esanti filmo viduje, o įvairus ženklai rodo, kad ši teorija teisinga.

Serialas prasideda su lentpjūve ne be reikalo.

Sunku prisiminti dar vieną detektyvinį serialą kuriame rodoma lentpjūvė. Tačiau „Tvin Pykse“ ji vaidina gan svarbią rolę. Vieni gali pastebėti netikrumo užuominą dėl seriale vykstančių dalykų, nes rąstu pjovimas nėra tik rąstu pjovimas, bet taip pat knarkimas miegant. Taigi, viskas kas nutinka yra tik sapnas.

Kai kurie veikėjai tai žino. Pavyzdžiui agentas Filipas Džefrisas, kurį vaidino Deividas Bowie, pilnametražiame filme „Tvin Pyksas: ugnie, sek paskui mane“, per sceną pasirodo FTB biure ir pareiškia: „Mes gyvename sapne.“

Nusikaltimų tyrimas yra televizijos simbolis.

Žodžiai, kad gyvename sapne neturėtų būti priimti tiesiogiai. Gyventi sapne gali reikšti, kad yra šiokia tokia iliuzija ir kad gyveni pagal kitų žmonių taisykles. Žaidimo taisyklės dažniausiai yra pasakytos televizijos veikėjams iš anksto. Taigi, Lauros Palmer mirtis ir tolesnis tyrimas turėtų būti laikomi savotišku inscenizavimu.

Raudonasis kambarys yra užkulisiai

Visuose pasaulio teatruose užuolaidos dažniausiai yra raudonos. Populiariame kambaryje raudonos užuolaidos yra ne veltui. Tai užkulisiai, kuriuose atsiranda veikėjai įtariantys arba žinantys, kad viskas kas vyksta mieste yra netikra.

Dėmesį atkreipkite ir į šviesas

Esant įtemptai scenai ant aktorių mes galime pastebėti šviesos apskritimą ir vėlgi, čia galite įžvelgti teatrališkumo užuominą. Filmo režisierius šviesa pabrėžia momentus, kurie yra reikšmingi istorijai. Seriale šis efektas dažniausiai yra naudojamas kai nutinka kažkas žiauraus.

Agentas Kuperis atstovauja mus visus

Daug žmonių pabrėžė, kad Deilas Kuperis nesielgia kaip FTB agentas. Jis ieško tiesos remdamasis simboliais. Pavyzdžiui, jis prašo savo asistento garsiai skaityti vardus kol jis mėtis akmenis į butelį, jei akmuo pasieks taikinį (pataikys į butelį), tai reikš to asmens dalyvavimą nusikaltime. Iš tiesų, Kuperis atstovauja mus visus – žiūrovus. Mums reikia išspręsti Tvin Pykso paslaptį.

Milžinas ir Ranka

Abu veikėjai yra tariamos kinematografijos sielos. Trečiame sezone pamatome, kad Milžinas gyvena juodai-baltame teatre. Jis yra didžiojo kino siela, o Laura Palmer – jo vaizduotės vaisius. Turbūt šiame personaže Davidas Linčas pavaizdavo save, nes jis yra pilnametražių filmų meistras, o Laura Palmer yra sukurta jo vaizduotės dėka.

Už užuolaidų gyvena bloga dvasia – Ranka, kitaip žinomas kaip Žmogus iš kitos vietos. Režisierius neslepia, kad mažasis vyras yra savarankiškai gyvenanti veikėjo vardu Maikas Ranka. Todėl Maikas yra visos televizijos siela, kur gerumas ir blogis turėtų būti subalansuoti. Bet taip nutiko, kad blogis atsiskyrė ir susitelkė ties nauja būtybe kuri žaidžia savo žaidimą.

Bobas

Blogis vardu Bobas reiškia žiaurumą savo malonumui. Jis užvaldo serialo veikėjus ir priverčia juos atlikti nusikaltimus, taip sukeldamas užkulisių gyventojų kančias, kuriomis jis minta. Pirmame sezone, Bobo veidas momentui tampa kaip pelėdos. Būtų logiška manyti, kad Bobas gali pavirsti arba užvaldyti pelėdą ir keliauti aplink miestą.

Ką iš tiesų reiškia pelėdos?

Frazė: „Pelėdos nėra tokios, kokios atrodo“ yra žinoma net tų, kurie niekada nežiūrėjo „Tvin Pykso“. Pasak kai kurių gerbėjų, šis paukštis tapo vienu iš Tvin Pykso simbolių – tiek seriale, tiek filme, tiesiogine to žodžio prasme, visur yra prikaišiota pelėdų, jei tik atidžiai pažiūrėsi pamatysi: pelėdų formos šviestuvus bei įvairiausias statulėles, aptinkamas beveik kiekvienoje scenoje. Kadangi Bobas, retkarčiais pasirodantis pelėdos pavidalu, personifikuoja žiaurumą televizijoje, pelėdos esančios kiekvienuose Tvin Pykso namuose, reiškia, kad Bobas prasiskverbė į visas vietas, kuriose yra televizorius.

Bet tai ne viskas. Paskutinėje 3 sezono serijoje, Agentas Kuperis prasmingai žiūri į televizijos bokštą, kuris taip pat primena pelėdą ir sako: „Tai yra būtent ši vieta.“ Kaip ir Bobas keliauja naudodamas pelėdos pavidalą, televizijos žiaurumas keliauja aplink pasaulį televizijos bokštų dėka.

Gardus puodelis kavos

Seriale, Agentas Kuperis liaupsina savo mėgstamiausią gėrimą įvairiais epitetais ir net pareiškia, kad negali dirbti be kavos ir spurgų. Tai reiškia, kad kava yra lyg kuras, kurios dėka istorija tęsiasi. Kai Kuperis patenka į Raudonąjį kambarį, jo kava pakeičia savo konsistenciją kelis kartus, o tai neleidžia jos nuryti. Šis gėrimas yra kontroliuojamas būtybių užkulisiuose, kurios nusprendžia ar tyrimą tęsti toliau, ar ne.

Atskleidžiant nusikaltėlio vardą laimi blogis

Aistringiausi serialo fanai žino, kad Davidas Linčas nė kiek nenorėjo atskleisti nusikaltėlio vardo, bet jis turėjo pasiduoti studijos spaudimui, dėl kurio serialo populiarumas išblėso. Režisierius norėjo daugiau dėmesio skirti Lauros Palmer asmenybei, kuri labiau atsiskleidė parodant jos namų aplinką. Galbūt jis nenorėjo, kad žiūrovai perteiktų žiaurumus televizijoje kaip konvejerių, kai niekas nebeprisimena aukos, o trokšta naujų emocijų atskleidus žudiką. Taip ir nutiko. Žiūrovai sužinojo, kas buvo žudikas ir kas buvo Laura niekam neberūpėjo.

Medė

Medės likimas supažindina rašytojus Deividą Bušmaną ir Artūrą Smitą, kurie tyrinėja Tvin Pyksą, kol supranta, kad nepaisant gausių absurdiškų įvykių seriale, tai kyla iš kūrėjo susierzinimo dėl žmonių sugebamo blogio. Tai pat, rašytojai vadiną Medę labiausiai tragišku personažu, nes žiūrovai turėjo šansą ją gerai pažinti, ne kaip Laurą, kurią vaidino ta pati aktorė.

Ką reiškia antrininkas?

Jei atsižvelgsime į teiginį, kad Deilas Kuperis suasmenina televizijos auditoriją, tai jo blogojo dvynio sukūrimas yra savaime suprantamas. Kiekviename žmoguje turėtų būti gėrio ir blogio balansas. Gaunant neigiamą įtaką iš Bobo, žinomo kaip televizijos blogio, tamsioji žiūrovų pusė, kurie žiūri šią laidą tik dėl savo malonumo, iškyla į paviršių.

Audrės Hornes šokis

Mergina, kuri įsimyli Deilą Kuperį ir trokšta jam padėti, simbolizuoja džiaugsmą, kuris yra dorybės atpildas. Kūrėjai, net norėjo tarp jų užmegzti santykius, bet turėjo perrašyti scenarijų dėl aktorės tikrojo partnerio pavydo. Audrės šokis yra svajonė apie meilę ir šviesią ateitį ir pirmame sezone niekas jo nesutrikdo, bet trečiajame, mergina yra pertraukiama kažkieno muštynių. Ekrane matomas smurtas laimi ir džiaugsmas, turbūt, dingsta amžiams.

Atkreipkite dėmesį kuriais metais pasirodo medkirčiai.

Trečiame „Tvin Pykso“ sezone, pasirodžius skaičiams „1956“, iš niekur pasirodo medkirtys, įsliūkina į radijo bokštą ir pradeda hipnotizuoti klausytojus, kviesdamas juos „gerti vandenį iš šulinio.“ Per radijo bangas išgirdę jo skambutį visi užmiega. Svarbu žinoti, kad 1956 m. balandį televizijos ekranuose pasirodė pirmoji 30 min. trukmės muilo opera ir šis formatas tarp žiūrovų tapo itin populiarus. Viso pasaulio žmonės tapo užhipnotizuoti savo mėgstamiausių serialų su daugybe epizodų.

Kas iš tiesų yra Garmonbozia

Juodosios ložės būtybės minta Garmonbozia – patiekalu, primenančiu kukurūzų tyrę, pagamintu iš aukų kančių ir nuoskaudų. Tai kelia klausimą kodėl kūrėjai susiejo anksčiau minėtas būtybes su patiekalu iš kukurūzų. Bandykime prisiminti, ką mėgstame valgyti žiūrint filmus – tai spraginti kukurūzai, užkandis daromas iš kukurūzų. Be to, prieš kurį laiką JAV buvo populiari „TV vakarienė“ – tai nedidelis dėklas maisto, kuris buvo valgomas žiūrint televizorių. Ten dažnai būdavo ir garnyro padaryto iš kukurūzų. Štai kodėl galime daryti išvadą, kad Garmonbozia yra kukurūzų patiekalas simbolizuojantis mūsų dėmesį. Tuo minta blogis, kol mes toliau žiūrime nusikaltimus televizijos produkte.

Ką iš tiesų mums bandė pasakyti Deividas Linčas

Be abejo dar liko daug paslapčių ir mįslių. Tačiau išanalizavę minėtus dalykus, galime daryti išvadą, kad režisierius nemėgsta televizijos. Tai smurtas ekrane, kuris laimi kovoje dėl žiūrovų dėmesio. Tai reiškia, kad Bobas užvaldė dar daugiau žmonių minčių, ne tiesioginiai prasme, bet simboline. Vis dėl to, ne viskas yra taip liūdna. Galbūt gėris miega ir laukia savo laiko – taip pat kaip Kuperis Raudonajame kambaryje.

Taip pat skaitykite: