Elle King – "Ex‘s & Oh’s" kadras

Muzikos industrijoje moterų ir vyrų seksualaus kūno demonstravimas ir galimybė juo laisvai disponuoti tapo neatsiejama muzikinių klipų dalis ir vienas iš pagrindinių bruožų, kurį stengiamasi perteikti įvairiausiais būdais: nuo apsinuoginusių merginų vilkinčių bikini kostiumėlius, iki pusnuogių vyrų, demonstruojančių seksualų, raumeningą kūną. Tiesa, nors muzikiniuose klipuose dažniausi dominuojantys asmenys – vyrai, o apnuoginti moterų kūnai greta tarsi tik muzikinio klipo papuošalas pulsuojantis aistra, seksualumu ir traukiantis akį, tačiau mes pateiksime 10 muzikinių vaizdo klipų, kuriuose moterys objektifikuoja vyrus ir tampa tikromis padėties šeimininkėmis.

Elle King – Ex‘s & Oh’s

Muzikinis klipas prasideda nedidele intriga – moteris, viduryje dykumos išlaipina savo ex‘ą, o pati tiesiog nuvažiuoja toliau. Kitame epizode, atlikėja dykumoje jau yra apsupta karščiausių pusnuogių vyrukų, kurie bando padaryti viską, kad tik gautų moters dėmesio, net jeigu jis ir reikalauja didesnių pastangų. Vaizdai neapsieina ir be seksualinių metaforų – vaizduojamas maistas, simbolizuoja moters norą „suvalgyti“ vyrus ir visus tuos varginančius santykius. Dainos žodžiai apibūdina buvusius vaikinus tarsi vaiduoklius, kurie visuomet pasirodo ir nori grįžti atgal jos persekioti, ką galiausiai klipo pabaigoje pavyksta padaryti ir iš automobilio išlaipintam vaikinui. Viso muzikinio klipo metu moteris vaizduojama dominuojanti, valdanti, tačiau nepabrėžiamas moters seksualumas, o atvirkščiai, čia vaikinai tampa pagrindiniu seksualumo simboliu, demonstruojantys gražiausius kūnus bei pildantys visas moters užgaidas ir kovojantys dėl vienintelės moters dėmesio. Tiesa, šį muzikinį vaizdo klipą pastebėjo ir įvertino kritikai, teigdami, kad šiuolaikiniuose muzikiniuose vaizdo klipuose esame įpratę matyti moterų objektyvizaciją, o toks vaidmenų apsikeitimas parodo, kad gali būti ir priešingai.

Kelly Rowland (ft. Big Sean) – Lay It On Me

Šiame muzikiniame klipe seksualinis patrauklumas perteikiamas kūno meistriškumu, judesiais, prisilietimais, atvirai demonstruojamais sportiškais vyrų kūnais. Vaizduojamas moteriškas žavesys, kuriam paklūsta daugybė patrauklių šokančių vyriškių ir kurie perteikia suvokimą apie moterį, kaip tarsi apie „dievaitę“ (scena, kurioje vyrai ant nugaros laiko atlikėją / vyras iškelia moters kūną savomis rankomis), tai tampa pagrindinė muzikinio teksto išraiška, atspindinti teksto žodžius. Klipas taip pat perteikia artimą moterišką ryšį su vyriškosios lyties atstovais, tačiau išlaikoma estetinė riba, kurioje moters judesių, prisilietimų vaizdavimas vyrų atžvilgiu yra tik siektino dėmesio pavyzdys.

Marina and The Diamonds – How To Be A Heartbreaker

Jau vien išgirdus šį pavadinimą „How To Be A Heartbreaker“ („Kaip tapti širdžių daužytoja“) sunku būtų įsivaizduoti klipą be daugybės žavių vyrukų ir žinoma – pagrindinės merginos. Dainos klipas vaizduoja merginą keliose skirtingose erdvėse, kur nei vienoje iš jų, būdama su vaikinais, ji nėra tikra kaip asmenybė. Tai simbolizuoja skirtingų spalvų plaukų aksesuaras, o dainos tekstas perteikia mintį, kad mergina bijo likti įskaudinta, todėl ji kaip gynybą pasirinko pati būti širdžių daužytoja. Pirmoji muzikinio klipo vieta pasirinkta itin atvira – tai vaikinų dušas, kuriame sportiškus kūnus demonstruoja būrys vaikinų stovinčių po bėgančia dušo srove. Visi klipe pasirinkti vaikinai atkreipia dėmesį itin intriguojančiais ir seksualiais kūnais. Čia apsikeičiama susiformavusiomis rolėmis ir širdžių daužytoja tampa mergina, o vaikinams sunku atsilaikyti moteriškiems kerams.

Jennifer Lopez ft. French Montana – I Luh Ya Papi

Muzikinis vaizdo klipas nufilmuotas Majamyje, Floridoje, apnuogino dailius vyriškus kūnus. Vaizdo klipu siekiama parodyti, kad ne vien moterys ir moterų kūnai muzikinėje industrijoje gali būti parodomi seksualūs, atviri ir provokuojantys, o moterys taip pat geba turėti galią objektifikuoti vyrus. Šis vaizdo klipas sulaukė teigiamų kritikų įvertinimo ir pripažinimo, kadangi muzikos industrijoje vyraujantis suvokimas, kad dažniausiai moterys turėtų demonstruoti atvirą, seksualų kūną, kuris suvokiamas kaip būtinas įrankis, tačiau bandant pažvelgti iš kitos pusės ir parodžius priešingos lyties tokį muzikinio klipo modelį, suprantama, kad moterys taip pat gebą valdyti, o kalbas apie muzikos industrijos seksizmą, būtų galima paneigti tokiais muzikiniais vaizdo klipais.

Charli XCX – Boys

Dainos „Boys“ („Berniukai“) tik pasirodęs muzikinis vaizdo klipas vos per dieną tapo itin populiarus peržiūromis. Klipe vaizduojama daugybė visiškai skirtingų vaikinų, atliekančių skirtingus, bet įprastus dalykus (pvz: važiavimas dviračiu, knygos skaitymas, dantų valymas). Kadangi moterys labai dažnai parodomos įvairiuose kontekstuose, tai šis vaizdo klipas yra bandymas parodyti ir pavaizduoti vyrus, kaip personažus, kuriuos dažniausiai įgyvendiną moterys. Vyrai parinkti iš įvairių pasaulio vietų, su skirtingais mėgstamais muzikos žanrais, skirtingomis šukuosenomis, figūromis, aprangomis. Bandymas perteikti kitokį požiūrį bendrai į patį kūną, kuris jau yra susiformavęs kaip privalomai seksualus ir patrauklus – ypatingai tokį kūną turi vaizduoti moterys muzikiniuose vaizdo įrašuose, bet šiame klipe nebijoma pavaizduoti skirtingų kūnų ir parodyti kitokį suvokimą apie jį.

Katy Perry – Wide Awake

Nors šiame muzikiniame klipe neišvysime apnuogintų kūnų ir seksualių šokių, tačiau čia moters ir vyro santykis perteiktas šiek tiek kitokia forma. Pats vaizdo klipas nukelia mus į atlikėjos vaikystę, kurioje vaizduojami pilni įvairių sunkumų ir išgyvenimų momentai. Scena, kurioje moteris sutinka princą ant žirgo, o jam prisiartinus ji smogia į veidą ir šis nuo smūgio „nuskrieja“, atrodo tarsi kiek žiūrovui netikėta, bet tai būdas parodyti moters asmenybės stiprybę, šiuo atveju pasitelkiant tokį pasirinktą motyvą. Įsivaizduoti atvirkštinio lyčių vaidmenų varianto čia turbūt negalėtume. Na bet ir atsispirti kiekvienos moters išsvajotajam princui, juk nėra taip paprasta.

Meghan Trainor – Dear Future Husband

Tai muzikinis vaizdo klipas, kuris sulaukė kritikų negatyvios nuomonės ir dvigubų reakcijų. Vieniems tai kelia pasipiktinimą, nes manoma, kad klipas per daug vaizduoja stereotipinius lyčių skirtumus ir nukelia mus į 1950-uosius, kuriuose tai buvo itin stipriai jaučiama, ko šiuolaikiniuose muzikiniuose klipuose jaustis neturėtų. Nevengiama parodyti scenų, kuriuose vaizduojama moteris atliekanti namų ruošos darbus, o pasimatymuose parodoma kaip vyrai stengiasi įtikti ir parodyti jai dėmesį, sužavėti visokiausiais būdais, tačiau ji atstumia visus vaikinus ir nei vienas neįtinka, dėl ne taip padarytų įvairiausių smulkmenų. Parodomas dominuojantis moters įvaizdis, ji „renkasi“ vaikinus, ji tampa pasimatymų šeimininkė.

Fifth Harmony – Work from Home

Muzikiniame klipe vaizduojamos penkios žavingos merginos, neįprastoje statybų aplinkoje, apsuptos raumeningų statybos darbuotojų. Vaizduojami vyrai visi apnuogintomis krūtinėmis, pabrėžiamas vyriškas kūno seksualumas, kuris kartu perteikimas su vyrišku darbu. Kaip pats muzikinio klipo režisierius teigia, šiuo vaizdo įrašu perteikiame kitokį variantą ir požiūrį į lyčių vaidmenis, kuriame vyrai, kaip neįprasta, tampa objektais, o moterys išlaiko visą sukuriamą aplinką ir ją koordinuoja. Merginų vaidmuo vaizdo klipe gundančiais šokiais, kūno judesius, veido mimikomis bei prisilietimais atitraukti vaikinus nuo darbo, kartu sukuriamas lengvas flirtas tarp vyro ir moters.

Bebe Rexha – Baby, I’m Jealous

Daina pasakojanti apie kovą su pavydu, neigiamą socialinių tinklapių įtaką bei visuomenės primestus lūkesčius apie moterišką kūną. Pasitelkiamas ir atletiškas vyriškas kūnas, kuris itin atvirai demonstruojamas šalia moters laukinėje gamtoje, akivaizdu, jog toks vyro provokuojantis vaizdavimas klipe traktuojamas kaip seksualizuotas objektas, o kūnų prisilietimai demonstruoja atviras viliones. Nors daug dėmesio skiriama ir moters grožiui perteikti, o klipų herojės charakterizuoja tobulas kūno linijas ir tampa tikru grožio atributu, tačiau dainos tekstas siekia paskleisti žinutę, jog lygiuotis į kito kūną nereikia.

Billie Eilish – Bad Guy

Muzikinio klipo pabaiga išskirtinė ir gali pasirodyti kiek nuodėminga. Išryškėja, kad tai – tamsiame, raudoname kambaryje sėdinti mergina ant vaikino nugaros, kuris daro atsispaudimus. Pavaizduojant vaikiną muzikinio klipo pabaigoje atkreiptinas dėmesys į vaikino pabrėžiamą atletišką kūną, o tai nusako ir daromas veiksmas – atsilenkimai. Mergina sėdėdama ant vaikino kūno tarsi užima aukštesnę poziciją, kurioje vaikinas numatomas kaip linkęs paklusti merginai.

Taip pat skaitykite: TOP 10 visų laikų geriausių muzikinių vaizdo klipų

Taip pat skaitykite: